KNOFLOOK EN ZEURENDE VROUWEN

IMG_4927Vrouwen zeuren. Dat weet iedereen en zeker elke man. De leeftijd maakt ook niet uit, ik heb ze ouder gehad en jonger, op een gegeven moment, als de eerste verliefdheden over zijn, beginnen ze aan je te zuigen en te zeuren. De wereld zou een stuk probleemlozer zijn als de bevolking uit louter mannen bestond.

Maar het oog wil ook wat en dan is de aanblik, ondanks dat je weet dat ze verschrikkelijke zeuren, van een groepje vrouwen toch aantrekkelijker dan die van een meute mannen. Bovendien heeft een wereld met alleen mannen uiteraard ook wat praktische bezwaren. Er zijn een aantal zaken waar je toch beslist een vrouw voor nodig hebt.

Nu kun je dat oplossen door af en toe een rondje Weaze te doen, maar dat heeft onze burgemeester liever niet. En zo´n man kun je niet met een probleem opzadelen omdat je vrouw zeurt. Nee, in de praktijk zul je je behoeftes gewoon in huis moeten houden, zelfs als je weet dat je daar zeker weten gezeur over krijgt. Je kunt het namelijk nooit goed doen. Alleen aan je eigen behoefte denken is de snelste manier maar dat merken vrouwen meteen. Dus haal je alles uit de kast. Teder, ruig, romantisch, langzaam snel; maar wat je ook doet, je doet het sowieso op het verkeerde moment. En of dat nog niet genoeg is, gaat, in mijn geval dan, ook nog de leeftijd meespelen. Mijn vrouw en ik missen steeds vaker de synchronisatie. En dat ligt aan mij, heb ik van mijn vrouw gehoord. Je kunt daar natuurlijk wel een pilletje voor kopen, maar ik heb mijn leven lang nog geen aspirientje geslikt, dus ga ik ook hiervoor geen pil slikken.

Gelukkig staat er in mijn boekenkast het boek ´The truth about food`, met als onder titel ´eerlijk over eten´. Toen ik het kocht dacht ik nog, dit boek zouden meer koks moeten kopen. Misschien ga ik dan ook weer eens uit eten. Maar dat is weer een ander onderwerp. In het boek is een hoofdstuk opgenomen over natuurlijke oplossingen voor de problemen die mannen als ik zo kunnen hebben. In eerste instantie leek het ook nog wel een lekkere oplossing. Aardbeien, perziken, frambozen, asperges en spinazie, alleen zat ik wel in het verkeerde hoofdstuk te lezen. Een dieet van deze producten zorgt voor sterker sperma en dat heb ik sinds mijn laatste bezoek aan het MCL niet meer nodig. Voor mijn probleem is de oplossing knoflook. Knoflook bevat stoffen die bepaalde onderdelen van je lijf doen opzwellen. En verdomd, het werkt. De aanbevolen hoeveelheid is drie rauwe tenen per dag, maar enthousiast als ik ben, heb ik de eerst weken een hele bol opgegeten. Mij kan niks meer gebeuren, dacht ik nog. Alleen had ik geen rekening gehouden met de vrouwelijk eigenschap zeuren. Mijn vrouw viel flauw van mijn adem, zei ze toen ik voor de eerste keer sinds tijden weer eens liep te pronken. Dus lag ik even later klaarwakker op de logeerkamer het hoofdstuk knoflook nog eens na te lezen. Voor de lucht is niet echt een oplossing. Alleen als je partner ook knoflook gegeten heeft, is het probleem opgelost. Maar ik heb de handdoek in de ring gegooid. Het wordt toch weer te snel, te langzaam, niet teder genoeg of juist te. Kortom het gezeur hou je, wat je ook doet als man.

 

 

Geef een reactie

