OUDER WORDEN, MAAR NIET OUDER DAN VEERTIG

th1966DY5F

Ik wordt ouder en dat merk ik aan mijn vrienden. Ze ondergaan staaroperaties, moeten de hele dag door pissen en houden er maar niet over op dat ze tot 67 jaar door moeten werken.

Maar met mij gaat het nog goed. Zeker nu ik regelmatig op de site van Men’s Health kijk. Die internetsite staat vol tips aan dertigers en veertigers om in godsnaam toch maar niet te verouderen. Nu ben ik al een stuk ouder dan veertig, maar wat goed voor hen is zal ook best goed voor mij zijn. Dus zuip ik nu op hun advies al maandenlang iedere dag 2 liter koffie, neuk ik 3 keer per dag en eet ik me wezenloos aan gekookte tomaten. Alles om prostaatklachten te voorkomen. Eigenlijk moet ik ook nog regelmatig wat visolie drinken, maar sinds ik een gebroken arm heb gehad omdat mijn vader die te hard vasthield terwijl mijn moeder levertraan bij me naar binnen goot, weiger ik dat. Dan nog liever een lekluier.

Dat drie keer per dag seksen is overigens geen sinecure, maar ook daar weten de experts van Men’s Health wel wat op. Mijn vrouw heb ik het boek ‘vijftig tinten grijs’ laten lezen. Vrijwillig. Daar werd het al een stuk spannender van al vind ik zo’n latex onderbroekje nou niet bepaald geriefelijk zitten. De eerst keer dat ik hem droeg, dacht ik, ik houd hem de hele dag wel aan, maar al na een uurtje liep het zweet me in mijn laarzen. Dus trek ik nu maar drie keer per dag aan en uit. En mijn vrouw doet drie keer per dag wat ik zeg. Dat is wel eens anders geweest.

Ook is mijn buikvet verdwenen door al die bewegingen op en neer. Veel van mijn vrienden moeten hun veters al laten strikken omdat ze er zelf niet meer bij kunnen. Af en toe zeg ik wel eens tegen ze dat ze ook eens op de site van Men’s Health moeten kijken, maar volgens mij zitten ze liever op de bank met een biertje naar een programma van Omroep Max te kijken.

Nu is niet alles geweldig bij de mannen internetsite M H. Voor mijn gezondheid moet ik ook nog veel groene thee drinken en dat gaat er natuurlijk na al die liters koffie per dag niet meer in. Dus dat sla ik over. De fitness workouts sla ik sowieso over, sinds ik Arie Boomsma daarmee bezig zag. Ik denk dat Arie wegbezuinigd is, maar ook als ik de capriolen van de getatoeëerde sixpackers in die filmpjes van nu zie, weet ik dat zoiets nooit goed voor mij kan zijn.

De laatste keer dat ik ip de site keek werd er verteld dat ik naar muziek moet luisteren. Klassieke muziek helpt je te concentreren, van rap wordt je creatief en van snelle muziek ga je sneller werken. Ook vertelden ze dat je van kippenvelmuziek betere seks krijgt. Nu daar had ik nog een paar oude cd’ s van maar die heb ik allemaal weggegooid toen ik dat las. Meer seks dan 3 keer per dag overleef ik niet en als het zo door gaat mijn vrouw ook niet en moet ik misschien op zoek naar een nieuw exemplaar.

Toch merk ik af en toe dat ik ouder word. Niet eens alleen aan mijn vrienden. Maar af en toe wel aan mijn dochters als die naar me kijken met een blik van ‘ouwe lul, waar bemoei je je mee’. Daar zouden de mensen van Men’s Health een oplossing voor op hun site moeten zetten. Maar mannen die deze site lezen hebben geen kinderen, meestal ook geen vrouw. Deze mannen hebben alleen vriendinnen. En die heb ik al jaren niet meer gehad. Ik heb alleen ouder wordende vrienden, die ik waarschijnlijk, omdat ik mijn uiterste best heb gedaan jong te blijven, over een paar jaar in hun rolstoel naar de kroeg mag duwen.

th1966DY5F

Geef een reactie

