over jongere vrouwen en hoe ze te houden

Heren, ik ga even een misverstand uit de weg helpen. Jullie hoeven beslist niet jaloers op me te zijn omdat ik een jongere vrouw getrouwd heb. Wees maar blij met de grijze permanentkrullen en de zwabbertieten. Ik kan me best voorstellen dat je, als je mij met mijn echtgenote ziet lopen, denkt van was mijn vrouw nog maar zo strak. Maar ik kan je verzekeren; het is hard werken een echtgenote of vriendin die een fiks aantal jaren jonger is. Zeker als de dame in kwestie merkt dat ze ook geen 20 meer is. Dan worden er dure abonnementen afgesloten voor sportscholen en yoga lessen. Niet zo erg allemaal, maar ze worden er wel ongelofelijk soepel en lenig van. En als je daar als oudere man niet in meegaat, krijg je op den duur opmerkingen in de trant van ‘jij bent al te oud’ en ‘als je niet beter kunt neem ik een minnaar’. Wat doe je dan in een geval als het mijne; je gaat een keertje mee naar yoga. Ik had van yoga een voorstelling van wat zweverig op je kop staan en andere onnatuurlijke houdingen, maar niets is minder waar. Dit was poweryoga en dat is hard werken. Na het proefuurtje in een studio aan het Vliet was ik blij dat ze die ooit gedempt hadden. Anders was ik er vast ingevallen toen ik helemaal krom van de spierpijn weer op mijn fiets klom. Yoga en sportscholen zijn geen optie voor mij. Gelukkig had buurman Jesse een zonnehemel over. Zo’n huidkankerverwekkend en energie vretend bruiningsmonster. Want als je lijf niet fit genoeg is voor een jongere vrouw, kun je er maar beter voor zorgen dat het er een beetje appetijtelijk uit ziet. Dus na 4 weken om de andere dag 2 uren bloot op bed onder de kunstzon, had mijn huid een dusdanige bruine kleur dat ik af en toe wel even bang was dat ik een inburgeringcursus zou moeten doen. Maar op dat poepbruine lijf staken de inmiddels grijs geworden borstharen wel erg af, vond mijn vrouw. Van mijn kapper Nan kreeg ik een goedje mee om de haren te kleuren. Het werkte perfect; het aantal borstharen dat ik heb is niet spectaculair groot, maar stuk voor stuk kleurden ze mooi donkerblond. Je moet het wel één keer in de twee weken bij werken, zei Nan. Het spul kleurde niet alleen de borstharen, maar ook de borst, zodat ik allemaal donkere vlekken op mijn mooi bruine vel kreeg. Zijn dat ouderdomsvlekken, vroeg mijn vrouw een beetje vals. Ik dus de volgende dag naar de bodyshop. Oudere mannen kunnen die borstharen beter wegharsen, vertelde de mevrouw me daar. Ze had er verstand van want ze zei er meteen achteraan dat het wel een beetje pijn deed, dat harsen. Maar ja, als oudere man heb je er alles voor over om je jongere vrouw te behagen. Maar toen ik het harslaagje er af trok heb ik wel even verlangd naar een vrouw van in de tachtig. Nou die rimpels nog weg, zei mijn vrouw toen ze me over mijn gladde borst aaide. Want de zonnehemel van Jesse had wel mijn lijf mooi gebruind, maar mijn hoofd zag er uit als of het uit eikenhout was gesneden. Een Botoxprikje, zei iemand en mijn tandarts beaamde dat. Je wordt van zo’n Botoxprikje ook minder depressief, vrolijker, zei hij. De tandarts werd er zelf ook vrolijk van, merkte ik wanneer hij me de rekening voor het prikje meegaf en ook mijn vrouw keek blij als ze even met haar vinger over mijn strakke wangen streek. Je bent mijn eigen mannelijke Marijke Helwegen, vond ze. Ik weet nog steeds niet hoe blij ik met die opmerking moet zijn. Ondanks de Botox werd ik er toch redelijk neerslachtig van. Zeker toen ik mevrouw Helwegen weer een keertje op de televisie zag. Mijn ontbijt van gevulde koeken heb ik ook opgegeven in het kader van het wegwerken van buikvet. Want die dikke oude mannenbuik is het laatste waar mijn vrouw zich af en toe nog aan stoort. Iedere ochtend zit ik met een bak yoghurt met droge havermout voor mijn neus. Jullie zien dus heren, een jongere vrouw trouwen is één ding, maar haar ook houden is verdomd hard werken en afzien.

Geef een reactie

