kraan dicht bij het inzepen

Vanochtend heb ik alles fout gedaan, maar dat komt doordat de tips om spaarzaam met water om te gaan tijdens deze ongekende extreme droogte waarmee we te maken hebben, pas op pagina 23 van de krant stonden. Voordat ik ze las had ik dus al lekker 10 minuten onder een warme douche gestaan. Fout dus! Kort douchen had gemoeten en ik had het eerste, voor mijn lijf te koude, water moeten opvangen in een emmer. Met dat opgevangen water had ik de auto kunnen wassen, de vaat kunnen doen en de bloemen water geven. De douchekraan had dicht gemoeten tijdens het inzepen en haren wassen, maar ook dat heb ik tot mijn grote spijt niet gedaan. Nu stelt het haren wassen in mijn geval niet veel voor aangezien er alleen aan de zijkanten nog wat groeit. Ik had voor het douchen ook al gepoept en doorgespoeld, maar dat had eigenlijk niet eerder gemoeten dan wanneer de hele familie geweest was. Ook had ik de afwasmachine laten draaien omdat er geen schoon kopje voor mijn ochtendkoffie was. Gelukkig drink ik wel altijd kleine kopjes espresso en dan gebruik je dus wel minder water dan wanneer je cappuccino’s drinkt. Maar ik ga het goed maken. Het weerbericht een paar bladzijden verder meldde dat het ook morgen nog extreem droog is. Morgen ga ik niet poepen, niet douchen en bijna zeker ook geen auto wassen. Ook drink ik morgen geen koffie maar offer me op zodat andere mensen dat wel kunnen doen en begin de dag met een paar glazen wijn. Alles om water te besparen zodat Vitens druk op de kraan kan blijven houden.

Geef een reactie

