MOOI DIK

IMG_2607[1]Ik ben niet dik, want ik eet. En ik eet alles waarvan voedseldeskundigen, dieetgoeroes en gezondheidsfundamentalisten vinden dat het eigenlijk niet kan. ’s Nachts een patatje pinda met een frikandel na een avondje stappen komt regelmatig voor. Ik ben dol op gebakken eieren met veel spek. Op een paar sneetjes witbrood met veel roomboter uiteraard. En de rand vet aan de boerenkarbonade laat ik zitten en eet hem ook op. En al is mijn sixpack door de glaasjes rode wijn wel een beetje verdwenen, mijn vrouw koopt nog steeds getailleerde overhemden voor me en ik pas er nog altijd in. Heb ik mazzel? Natuurlijk. Maar ik weet ook dat je van normaal eten niet dik wordt. Dik wordt je van het regematig eten van voedsel waar firma’s als Unilever een dikke vinger in hebben. De multinationals die ondanks hun mooie reclame slogans over gezond en duurzaam de produkten nog steeds volstoppen met vreemde stoffen die eigenlijk niet in voedsel horen. Alles voor de houdbaarheid en de winst. En niet tegengehouden worden door de politiek, want  politieke loopbanen zijn tijdelijk en dan is het mooi als er nog een commissariaat wacht bij een multinational. Waarom dit verhaal? Ik ben gek op vrouwen met een maatje meer. Nu niet meteen zeggen van: dan zit jij wel goed. Dat is namelijk niet zo. Rond en rolletjes zie ik graag, inderdaad! Maar het moet ook een beetje stralen. En dat doet het in veel gevallen niet, Stralen ga je van lekker en goed eten en misschien word je dan ook een beetje dik. En fabrikanten als Unilever en Lu verpesten het voor me. Die zorgen met hun gemaksvoeding alleen voor dik. Niet voor stralend.

Een gedachte over “MOOI DIK

Geef een reactie

