KANTINE SOEP

In huize Kasma worden meestal kliekjes gegeten. In de koelcel van het kookatelier is altijd wel iets te vinden waar de familie de maaltijd mee kan doen. In deze tijd liggen er vaak wel wat paddenstoelen, een paar mooie verse visfiletjes, wat groenten en wat risotto. Kortom ook kliekjes zijn bij ons vers en gezond. En het lunchbakje dat mijn oudste dochter mee naar school neemt is vaak gevuld met een restje gerookte zalm, een overgebleven avocado of een paar rolletjes sushi van de vorige dag. Af en toe ben ik wel eens bang dat het allemaal te gezond wordt. Zelf compenseer ik dat door een paar extra glaasjes wijn te drinken. De boel moet een beetje in balans blijven nietwaar? Maar mijn dochter drinkt geen wijn, althans niet dat ik weet en dus vroeg ik haar wat zij nam als tegenwicht tegen een overdosis gezondheid. Een broodje kroket in de kantine van het Comenius? Maar dat is er niet in de kantine. Wel zijn er in een straal van 100 meter van de school 2 cafetaria’s waar de leerlingen in de pauze heen kunnen voor de kroketten en de porties frites. Er zijn alleen maar automaten in de Comeniuskantine vertelde mijn dochter. Eentje voor water, eentje voor cola en als je honger hebt kun je kiezen tussen de snoepautomaat en de Cup-a Soup automaat. Verstandige mensen daar op die school dacht ik. Die weten dat voeding in balans hoort te zijn. Gezond eten doen de leerlingen thuis en de school zorgt voor de ongezonde meuk.

Een gedachte over “KANTINE SOEP

Geef een reactie

